İsmail Candemir: 2019’da yapılan hataları yapmayacağız

MHP İl Başkanı İsmail Candemir, Eskişehir Net’te gazeteciler Cihan Yıldırım ve Soner Uçak’ın sunduğu masaüstü programının konuğu oldu. Candemir, "2019’da yapılan hataları yapmadan, sağlıklı olarak bu süreci nasıl götürürüz " dedi.

18 Aralık 2023 Pazartesi 16:39

Geçtiğimiz hafta sonu Ankara’da gerçekleşen İl Başkanları Toplantısına katılan Candemir, toplantıyla ilgili yaptığı değerlendirmede ittifaka değindi. Candemir, ittifakın sadece büyükşehirlerle sınırlı kalmayacağını, tüm Türkiye’de ilçeler bazında olmasa da kent merkezlerinde ittifak yapılabileceğine işaret ederek, önümüzdeki hafta sonuna kadar her şeyin netleşebileceğini ifade etti.

“Pazarlıklara kapalı bir partiyiz”

MHP tabanının ittifaka verdiği tepkiyi de değerlendiren Candemir, “2018’den bugüne kadar çok şey değişti. 24 Haziran seçimlerinde bunun çok büyük sıkıntısını çektik. Gün geçtikçe, yaşanan olaylar tabanların konsolide olmasını sağladı. 2019 seçimlerinde Cumhur İttifakı olarak elimizdeki bazı belediyeleri de kaybettik. Bu da bir tecrübe oldu. AK Parti İl Başkanı, milletvekilleri ve aday olan arkadaşlarla 2019’da yapılan hataları yapmadan, sağlıklı olarak bu süreci nasıl götürürüz üzerine oturup konuşuyoruz. Süreç gayet güzel gidiyor. Biz at pazarlığı yapmıyoruz. Pazarlıklara kapalı bir partiyiz. İnandığımız yolda, siyaset anlayışımız gereği de “önce ülkem ve milletim, sonra partimi, sonra da ben” diyen bir hareketiz. Türk’ün en büyük özelliği teşkilatçılığıdır. Milliyetçi Hareket Partisi’nde de teşkilat disiplini ön plandadır” ifadelerini kullandı.

“Kiminle kazanabiliriz üzerine istişareler yapıyoruz”

Yaklaşık 2,5 aydır sahada olduklarını ve neredeyse tüm ilçeleri ziyaret ederek, vatandaştan yerel seçimlere yönelik beklentileri hakkında bilgi aldıklarından bahseden Candemir, “AK Partili arkadaşlarla, ‘vatandaş ne istiyor, o ilçede kimi belediye başkanı olarak görmek istiyor ve kiminle kazanabiliriz’ üzerine istişareler yapıyoruz. Yerel seçimlerde isim çok önemli. O yörede sevilen, sayılan insanlar kimse onunla seçime girelim. AK Parti’den olur, MHP’den olur… Önemli olan o ilçenin problemlerini çözüp, kazanabilmek. Bu anlamda pek sıkıntı yaşamıyoruz. Bu tartışmalara çok fazla girmemek için yaklaşık iki buçuk aydır sahadayız. Sahada vatandaşın beklentilerini dinliyor, ona göre bir hazırlık planlıyoruz. Neredeyse tüm ilçeleri gezdik. Sadece ilçe merkezleri değil köyleri de geziyoruz” diye konuştu.

“Vatandaş rahatsız, değişim istiyor”

CHP’de olan Büyükşehir, Tepebaşı ve Odunpazarı Belediye başkanlarından vatandaşın rahatsız olduğunu ve değişim istediğini savunan Candemir, “Kendi ayağımıza sıkmazsak, sıkıntı görünmüyor. Siyaset bu…yanlış yaparsınız, olmadık bir söz söylersiniz, vatandaşın tepkisini çekecek bir şey yapabilirsiniz. Bir anda her şey tersine dönebilir. Genel edindiğimiz intiba vatandaşta bir rahatsızlık var. Vatandaş değişim istiyor.

“Son 5 yılda başlayıp da bitirdiği proje yok”
Candemir, Eskişehir’de CHP’nin elinde bulunan belediyelerle ilgili vatandaşlardan çok ciddi şikayetler aldıklarını ifade söyledi.  Sorunların çözümüyle ilgili vatandaşta bir umut olmadığını savunan Candemir, şunları söyledi: “Yılmaz Hoca 25, Ahmet Ataç 20, Kazım Kurt ise 10 senedir belediye başkanı. Yapılanlar meydanda, Eskişehir’in problemleri meydanda, yaşanan sıkıntılar meydanda. Vatandaş artık bunlara çözüm istiyor. Çevre illere ya da başka illere gittiklerin yapılan yatırımları gördüklerinde…Ya da buradan kalkıp bir Beylikova’ya, İnönü’ye, Sivrihisar’a gidin…Çoğu problemi bitmiş ilçelerimiz. Ancak Eskişehir’deki merkez ilçelerde çok büyük problem yaşıyoruz. Bununla alakalı da bir umut ışığı yok. Yılmaz Hoca’nın son beş yıl içerisinde başlayıp bitirdiği bir tane proje var mı? Yok. Vatandaş bunları görüyor, buna da bir cevabı mutlaka olacak. Tepebaşı bölgesinde doğru dürüst kaldırım yok, yol yok. Her yere dubalar koyduk. Fevzi Çakmak’a gidelim, Erenköy’e gidelim çok kötü durumda.

“2019 seçimlerinde hatalarımız oldu”

2019 yerel seçimlerinde Cumhur İttifakı olarak Eskişehir’de yaptıkları bazı hataların merkezde seçimleri kaybetmelerine neden olduğunun altını çizen Candemir, “2019’da Cumhur İttifakı olarak bizim de yaptığımız hatalar vardı. Gerekli mesajları veremedik. ‘Biz nasılsa alırız’ diyerek çok rahattık. Siyaset rehavet kaldırmıyor. Son dakikaya kadar mücadele etmeniz, son dakikaya kadar sahadan ayrılmamanız gerekiyor. O dönemde, Cumhur İttifakı içerisinde partilerin kendi içerisinde sıkıntıları vardı” ifadelerini kullandı.

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.